Prevence na školách

Cílem Etických dílen je pomoc školám ve formování pohledu žáků na důležité životní hodnoty. Pro první stupeň mají tyto programy název „Kompásek“ – chceme pomoci dětem najít správný směr pro život.

Témata zahrnují vztahy v rodině i mimo ni, šikanu, základy finanční gramotnosti nebo sexuální výchovy.

Programy cílí na postoje žáků a jsou plné aktivit, příkladů a modelových situací, aby děti nebyly jen pasivními posluchači, ale aktivními tvůrci každého programu.

Za Etické dílny

Ida Pencová

 

 

Z ohlasů pedagogů:

"Dobrý den,chtěla bych jménem ZŠ Bratislavská poděkovat za krásné přednášky v rámci Etických dílen. Pro děti byly velice přínosné. Silnou stránkou programů je srozumitelnost a dobrý kontakt s dětmi. Velice si oblíbily lektorku Idu Pencovou, na její přednášky se vždy dlouho dopředu těšily." Budeme se těšit na další spolupráci. ZŠ Bratislavská, Varnsdorf

"Etické dílny jsou pro děti na naší škole velmi dobrým doplňkem výuky. Děti hovoří o tématech, která často nemají dostatečný prostor v rámci běžné výuky. S lektorkou pracují formou interaktivních aktivit. Velmi dobrý ohlas u učitelek i dětí měl nově zařazený blok "Moje cesta na svět". Děti se se souhlasem rodičů dozvěděly vhodnou a přístupnou formou první informace o početí a vývoji dítěte. ZŠ Edisonova, Varnsdorf"

Z reakcí dětí:

„Líbilo se mi pracování s pracovním listem. Naučil jsem se, že nemáme být tvrdohlaví. Bavilo mě, jak jste vyprávěla srandy.“

„Líbilo se mi, že mě můžou mít rádi, ne podle toho, jak vypadám.“

„Naučila jsem se, že nemáme brát lidi podle toho, jak vypadají. Bavilo mě, jak jste to předváděla.“

„Naučila jsem si vážit své rodiny a sebe.“

„Líbily se mi videa a vyprávění. Naučil jsem se být hodnej na bráchu.“

„Zapamatovala jsem si, že si nemusím hrát na někoho jiného.“

„Já už vím, že každý se někdy hádá a má někdy vztek, ale zase můžou být kamarádi.“

„Mě bavilo téma o TV a PC. Pamatuju si, že je nejdůležitější být s kamarády.“

 

CELÝ PROJET FUNGUJE ZA MILÉ PODPORY NADACE MEZINÁRODNÍ POTŘEBY

 

 

Loading...
Loading...